IP-Telefoni
Växelsystem | Softphone | IP telefoni | FöretagstelefoniOptimerad företagstelefoni med avancerade växelsystem och bättre kvalitet
På Anidem kombinerar vi avancerade växelsystem med högkvalitativ IP-telefoni för att skapa den perfekta telekomlösningen för ditt företag. Med vår expertis kan vi inte bara installera och underhålla din IP-telefoni utan också skräddarsy den efter dina specifika behov. Genom att utnyttja våra avancerade växelsystem kan du enkelt hantera dina samtal direkt via bredbandet, vilket inte bara ger dig ökad flexibilitet utan också betydligt lägre telefontariffer.
Vår telefonväxel, en av de få molnbaserade alternativen på marknaden, ger dig möjligheten att integrera mobilabonnemang från ledande operatörer som Telia, Tele2, Telenor och A3. Dessutom erbjuder vi en mängd tjänster och funktioner som kan anpassas för att passa just ditt företags behov, oavsett om det handlar om att hantera kundsamtal effektivt eller optimera intern kommunikation.
Men det stannar inte där. Vi strävar också efter att erbjuda dig bästa möjliga kvalitet på dina videosamtal genom att integrera IP-telefonin med populära plattformar som Teams. Genom att använda IP-telefoni tillsammans med sådana tjänster kan du förvänta dig en smidigare och mer tillförlitlig kommunikationsupplevelse, oavsett var i världen du befinner dig.
Så kontakta oss på Anidem redan idag för att få hjälp med att installera en stabil och högkvalitativ IP-telefoni som inte bara sänker dina kostnader utan också förbättrar kommunikationen för ditt företag.
Allt från samma plattform
Vårt system är kommunikationsplattformen som gör det möjligt för er tandläkarmottagning att sköta all kommunikation med patienter från samma plattform. Du kan hantera telefonsamtal, återuppringningsärenden och chatt från ett system. Med vårt system slipper du hoppa mellan olika system, gör din arbetsdag effektivare och säkerställer att du aldrig missar en patient. Vi erbjuder även SMS-mallar så att ni kan kommunicera på den vägen, istället för tidskrävande telefonsamtal.
Förbättrad arbetsmiljö
Vårt system är ett verktyg skapat för att ni ska få kontroll på inkommande telefonsamtal och kunna erbjuda callback när telefonköerna blir ohanterliga. Ni får struktur på inringande samtal samtidigt som ingen patient faller mellan stolarna. Vi möjliggör även att ni kan arbeta hemifrån om det finns behov för det. Allt för en mer harmonisk arbetsmiljö.
Missa inga samtal
Med vår kommunikationslösning hjälper vi er att strukturera upp och hantera alla inringade patienter så att er personal inte blir överbelastad samtidigt som ingen patient missas. Vi erbjuder även SMS-mallar så att ni kan kommunicera på den vägen, istället för tidskrävande telefonsamtal. Med vårt system kan ni skräddarsy kommunikationen med patienter precis efter era behov och på så sätt får ni en mer harmonisk arbetsmiljö och proffsigare hantering av inkommande patienter.
Frågor och Svar – företagstelefoni
Kan jag ha telefonväxeln i min mobiltelefon?
Ja, det går fint. Ladda ner appen till din Iphone- eller Androidtelefon så har du ditt företags telefoni på fickan.
Hur kan jag som användare styra min tillgänglighet i telefonväxeln?
Kan jag styra om det ringer på min telefon baserat på om jag är upptagen i möte eller beroende på vilken tid på dagen det är?
Din hänvisningsstatus kan du enkelt ändra i mobilen eller i softphone. Beroende på status du väljer kommer inkommande samtal kopplas till dig eller ej. Dessutom kan du koppla hänvisningen mot Microsoft Exchange så att du blir upptagen om du har ett möte i din kalender.
Utöver det kan du schemalägga din status så att den automatiskt uppdateras enligt ditt schema. Till exempel så att inkommande samtal efter arbetstid kopplas till en röstbrevlåda.
Har du mer avancerade behov kan vi skräddarsy exakt hur din anknytning agerar beroende på vilken hänvisningsstatus som du väljer. Till exempel om samtal inte ska spelas in efter arbetstid, vilket nummer som visas eller om det ska ringa på din mobiltelefon eller på din softphone. Och mer där till…
Men hur gör jag då om ett väldigt viktigt samtal kommer och jag har satt en hänvisning som gör att jag inte går att nå? Till exempel förskolan eller en VIP-kund.
Då skapar du enkelt en lista på prioriterade nummer som alltid kommer fram oavsett hänvisningsstatus. Det gör du direkt i din mobilväxel i telefonen.
Kan jag använda Microsoft Teams för att ringa och ta emot samtal från växeln?
Det går utmärkt. Har du erforderliga licenser för Microsoft Teams kan du ringa och ta emot samtal från växel i din Teamsklient på en dator eller i mobilen
Kan jag få utförlig samtalshistorik i telefonväxeln så att jag kan ha koll på alla inkommande samtal samt vem som svarat och hur lång tid samtalet pågått?
Både i mobilen och i din softphone får du detaljerad samtalsinformation på exakt vilka samtal som passerat in och ut ur växeln. Om samtalet har besvarats, vilka som pratat med den inringande samt hur lång tid samtalet pågick. Detta förutsatt att du har rätt behörigheter.
Kan jag koppla in fasta telefoner i min telefonväxel?
Det går utmärkt. Till varje anknytning kan du koppla mobiltelefonen, softphone, fast telefon eller en DECT-telefon.
Kan jag använda mina befintliga mobilabonnemang i mobilväxeln?
Vi kan koppla in företagsabonnemang från Telia, Tele2 och Telenor i er telefonväxeln. Dessutom går det alltid att lägga in privata abonnemang eller andra operatörer som en anknytning i växeln.
Hur lång är bindningstiden?
Det beror delvis på vilken tjänst ni väljer, men generellt håller vi korta bindningstider.
Kan jag ändra anknytningar och växelinställningar efter hand?
Det går bra att ändra befintliga växeluppsättningar samt ta bort eller lägga till nya anknytningar. Hör av er till vår support så löser vi det.
Kan jag ringa från min dator (softphone)?
Det går bra, vår softphone innehåller allt du behöver för din företagstelefoni.
Kan jag nyttja mitt företags Microsoft Active Directory till användarhantering i växeln?
Ja, den går att koppla Microsoft Azure AD mot vår företagsväxel för att administrera anknytningar och vissa växeltjänster. Det går även att nyttja Microsofts Single Sign On.
Kan jag schemalägga växelns öppettider?
Ja, telefonväxels öppettider schemalägger du enkelt i administrationsgränssnittet. Naturligtvis kan du ha olika röstmeddelanden och beroende på om växeln är öppen eller stängd.
Dessutom kan du ha olika öppettider på svarsgrupper och talsvar så att du får telefonväxeln att bete sig exakt som du vill.
Om vi inte har möjlighet att svara, kan vi då låta våra kunder lämna ett meddelande för att senare bli uppringda?
Javisst, genom ett val i växeln kan du be den inringande lämna ett ärende med ett röstmeddelande samt även knappa in text. Ärende ser du och dina kollegor direkt i mobilväxeln eller i softphone.
Kan jag ha kvar mitt befintliga telefonnummer?
Ja, det är normalt inga problem
Hur snabbt går det att komma igång?
En molnbaserad telefonväxel kan vara igång i princip omedelbart. Vi rekommenderar dock att man tar ett par minuter och diskuterar uppsättningen med oss så att det blir korrekt från början. Tänk också på att portering av telefonnummer kan ta tid.
Kan jag skicka SMS från växeln?
Ja, från mobilväxel och från softphone. I softphone har du även möjlighet att skapa och nyttja företagsgemensamma SMS-mallar.
Hur många anknytningar kan vara inloggade samtidigt i en svarsgrupp?
Vi har inga begränsningar eller tilläggskostnader för hur många anknytningar som kan vara inloggade samtidigt i en svarsgrupp.
Hur gör jag om jag får problem eller något inte fungerar som jag vill?
Då ringer du vår helpdesk, den är en av våra absoluta styrkor. Vi satsar hårt på att våra kundtjänstarbetare skall vara kunniga och tillgängliga. Eftersom vi utvecklar vår egen plattform har vi djup och bred kunskap om vår plattform i synnerhet och telefoni i allmänhet.
Vi är här för att hjälpa till!
IT för tandvård
Vi fokuserar idag på Tandläkarbranschen och med personal med flera års erfarenhet inom branschens IT-lösningar har vi lärt oss vad som fungerar och inte fungerar.